Klantbeoordelingen De Heij
Klanten geven ons een 9,3
Op gebied van persoonlijke service
0224 - 591 228
Ma t/m vr 08:30 tot 17.00
info@deheij.nl
Binnen 1 werkdag reactie
Klanten vertellen

Familie Backer kiest al vier generaties voor De Heij

Familie Backer kiest al vier generaties voor De Heij

Jurgen Backer (53) verloor op jonge leeftijd zijn vader en dit had een enorme impact op het hele gezin. Later kreeg Backer nog meer tegenslagen te verwerken, waaronder een bliksembol in huis. De Heij schoot meerdere malen te hulp. “Het is net als de bakker waar jeal dertig jaar komt in goede en slechte tijden. Die zet je ook niet zomaar aande kant”.

Sjaak ving het gezin op

Jurgen woont met zijn vrouw Karen en drie kinderen (Lyanne, Roy en Zoey) in Heerhugowaard. Zijn oudste dochter is uit huis en woont in Den Helder. Een hecht gezin, maar voor Jurgen was dit vroeger niet altijd vanzelfsprekend. Als achttienjarige jongeman verloor hij zijn vader. Een emotionele periode volgde, waarin er veel op hem, zijn twee broers en moeder afkwam. “Mijn moeder was emotioneel en lag overhoop. Op dat moment besloten we langs te gaan bij De Heij.” Hier waren zijn ouders al jarenlang verzekerd. Vanaf 1950 hadden zij contact met toenmalig eigenaar Henk de Heij. In 1965 werd zoon Sjaak de directeur. “Sjaak rookte in zijn kantoor een sigaar en was echt een joviale man. Het warme contact met hem voelde heel persoonlijk aan. Wij kwamen binnen, gingen zitten en regelden alles vervolgens zonder afspraak. Hij belde in de rondte om zaken af te handelen rondom het overlijden van mijn vader.”

1e en 2e generatie Backer

Net als bij de bakker

Niet lang na de afspraak met Sjaak ging Jurgen op zichzelf wonen en verhuisde hij van ’t Zand naar Heerhugowaard. Ondanks de reisafstand van ruim 30 kilometer bleef hij De Heij trouw. Naast de begrafenisverzekering sloot Jurgen ook een inboedelverzekering, aansprakelijkheidsverzekering en autoverzekering af. Daar kwam recent de rechtsbijstandsverzekering bij. Hij had goed contact met voormalig medewerkers Ton Muller en Hans Minnes. “Het warme gevoel wat ik kreeg, bleef ook na het vertrek van Sjaak hangen. Zoon Jack en zijn team ontnemen onze zorgen waar nodig. Zij hanteren een persoonlijke aanpak en ik voel mij geen nummertje. Ik ben de derde generatie die verzekerd is bij De Heij. Mijn zoon heeft een rijbewijs en een auto. Die is dus ook net via hen verzekerd. Dat is al de vierde generatie. Het is net als de bakker waar je al dertig jaar voor de deur staat in goede en slechte tijden. Die zet je ook niet zomaar aan de kant.”

Wanneer Jurgen aan de schades door de jaren heen denkt, schiet er direct een andere gebeurtenis door zijn hoofd. Veertig jaar geleden sloeg er een bliksembol in bij zijn ouderlijk huis. “Alles was kapot. Denk aan de telefoon, de wekkerradio en de normale radio. We reden naar het verzekeringskantoor en toen lag er een voorschot klaar. Zo waren wij even gered. Haha, nu is dat niet meer voor te stellen.”

Ruzie met een hardhouten paaltje

En dan was er nog het incident met het paaltje. Jurgen reed in zijn jonge jaren pal voor het verzekeringskantoor tegen een paaltje aan. Hij kan hier nu wel om lachen. “Haha, ik liep net het verzekeringskantoor uit en stapte de auto in. Ik zette de auto in zijn achteruit en reed zo tegen een hardhouten paaltje aan. Kon ik weer naar binnen om te melden dat ik een kapotte auto had…”

Ook kreeg zijn gezin een aantal jaren geleden te maken met een inbraak. “Alleen de portemonnee van mijn vrouw was van tafel weg. Het lukte de inbrekers niet om meer mee te nemen, want onze honden braken bijna uit het hok. Het gebeurde vlak voor onze vakantie, maar gelukkig is alles prima en vlot afgehandeld.”

Onderverzekering ligt altijd op de loer

Jurgen is zeer tevreden, maar heeft nog een tip. “Doe het huisbezoek niet de deur uit. Ook al leven we nu in een digitaal tijdperk.Ja, het is een tijdsinvestering. Alleen onderverzekering ligt echt op de loer. Mensen nemen niet altijd de tijd meer om papieren goed door te lezen of in te vullen. Dan kan je beter thuis met een vakman praten die het wel perfect ziet. Wanneer je dan in de toekomst schade hebt, regel je alles zonder gedoe of gezeur.”

Persoonlijk contact, zonder wachtrijen 

De Heij beseft als geen ander dat het voor zowel bedrijven als particulieren essentieel is om het overzicht te behouden wat betreft de verzekeringen. Zo komen zij nooit voor onaangename verrassingen te staan. Wil jij weten hoe De Heij jou kan helpen? Neem dan direct contact op met de adviseurs. Jij hebt geen last van een wachtrij en krijgt gewoon Kathy, Martina, Gwyneth of Trui aan de lijn.