Klantbeoordelingen De Heij
Klanten geven ons een 9,3
Op gebied van persoonlijke service
0224 - 591 228
Ma t/m vr 08:30 tot 17.00
info@deheij.nl
Binnen 1 werkdag reactie
Klanten vertellen

'Gelukkig hebben we elkaar nog'

'Gelukkig hebben we elkaar nog'

Daar sta je dan, buiten. Met als enige bezit nog de kleren die je aan hebt en gelukkig met je gezin ongedeerd naast je. Ontredderd zie je hoe je prachtige stolpboerderij in vlammen opgaat. Het overkwam Siem Broersen uit Oudesluis. Het ‘leg het maar bij ons neer’ van De Heij Adviesgroep bleek van onschatbare waarde.

Gillende sirenes

“We zaten te lunchen, toen we de hulpdiensten met gillende sirenes langs zagen rijden”, vertelt Saskia de Heij over de fatale dag. ‘Wat zou er aan de hand zijn’ dachten we meteen. In een klein dorp als ’t Zand blijft niets lang onbekend. Via Jack vernamen we al snel dat de woning van Siem in brand stond. Jack reed ergens in de Kop van Noord-Holland en is direct naar de plaats des onheils gereden. Daar heeft hij zich tussen politie en brandweer door naar Siem gewurmd die net stond bij te komen van de hele gebeurtenis. Evenals zijn gezin dat de woning net op tijd had weten te verlaten. Jack heeft zich meteen over het gezin ontfermd en gezegd dat hij alles zou regelen.

“Wat ons betreft zijn dat de momenten die er echt toe doen. We staan letterlijk schouder aan schouder met onze klant en we laten hen voelen dat het goed komt. Linksom of rechtsom."

Leg het maar bij ons neer

“Er moet in zo’n situatie van alles geregeld worden”, gaat Saskia verder. “En het liefst zo snel mogelijk. In ieder geval moet er voor de eerste basisbehoeften worden gezorgd. Vervolgens is het belangrijk dat het hele schadeproces wordt opgestart, zoals het werk van Stichting Salvage die direct na de brand voor je klaar staat om de vervolgstappen te nemen. Maar ook het inschakelen van een contra-expert, zij behartigen de belangen van Siem. Waar we natuurlijk na de eerste behoeften naar gaan kijken is hoe is Siem verzekerd? In dit geval bleek ook weer hoe prettig het is als je een vertrouwensband hebt opgebouwd waardoor er naar je adviezen geluisterd wordt. Jack had hem op het hart gedrukt de woning te laten taxeren. In het geval van een boerderij die in perfecte staat is, bleek dat geen overbodige luxe. Want hoewel de premie hoger was dan als we dit niet hadden laten doen, bleek in dit geval absoluut de meerwaarde. Met het verzekerd bedrag kan de woning in ere worden hersteld en blijven er geen kosten liggen.”

Gelukkig hebben we elkaar nog

“Toen Siem naast me verzuchtte: ‘Maar gelukkig hebben we elkaar nog’, voelde ik de impact”, vertelt Jack. “Maar het belangrijkste is natuurlijk dat alles netjes geregeld wordt en Siem weet waarom hij bij ons verzekerd is. ‘Als ons huis er weer staat komt er een bord in de tuin, ‘Dit huis is mede mogelijk gemaakt door De Heij’, zegt hij gekscherend over zijn te herbouwen woning.

“Onder zo'n opmerking zit veel meer emotie dan je op het eerste gezicht hoort."

Dat je er werkelijk kunt zijn voor je klanten, dat je het verschil betekent tussen een trauma voor het leven en weer goed op de rit zijn, dat is onbetaalbaar. Het maakt me trots dat we dát elke dag weer voor onze klanten mogen zijn, een steunpilaar in goede en in slechte tijden. Dat is toch prachtig?”

Siem Broersen zelf aan het woord

‘Bijna een jaar na de brand wachten we nog steeds met smart op de aanvang van de bouw van onze nieuwe woning. Het gaat allemaal niet zo makkelijk. Een goede aannemer en architect vinden is lastig, materiaalprijzen schieten wekelijks omhoog, rapporten moeten worden geschreven en vergunningen moeten worden verleend. In de eerste maand na zo’n heftige gebeurtenis heeft iedereen medelijden met je en staat voor je klaar. Pak die hulp met beide handen aan, adviseren we! Je kunt echt elke hulp gebruiken.

“De brand ging zo snel, mijn vrouw en mijn dochter konden ternauwernood uit de vlammen ontsnappen."

Helaas zijn wel twee honden en twee van onze katten omgekomen, waar we veel verdriet van hebben. Verder was er geen persoonlijk leed te betreuren en kun je zeggen dat “een huis maar een huis is en spullen maar spullen”. Wel is het zo dat een goede verzekering van groot belang is, wij hebben hier veel van geleerd. Je moet later terug kunnen kopen wat je had, niet meer en niet minder. Op advies van De Heij zijn Jack en een man van Aegon een jaar voor de brand bij ons langs geweest om onze woning te taxeren. Het bleek dat we zeker 30% te laag waren verzekerd, iets waar ik nog over grapte: “dan kan je meer premie rekenen, zeker”. Met frisse tegenzin ben ik akkoord gegaan met het voorstel. Tot op de dag van vandaag zijn wij blij dat ze zijn geweest, daardoor kunnen we nu terugbouwen wat er stond. Ook is het van groot belang om, na een zo grote gebeurtenis, de afhandeling te laten doen door mensen die er verstand van hebben en die er niet emotioneel betrokken bij zijn. De Heij heeft dat geregeld via de contra-experts van KakesWaal, daar zijn wij erg tevreden over. Het laatste jaar heb ik aan veel familie, vrienden en kennissen gevraagd wanneer zij voor het laatst in hun verzekeringspolis hebben gekeken en ze wisten hoe hoog de verzekerde som van opstal en inboedel was. Het antwoord op deze vragen deed mij schrikken, bijna niemand houdt, net als wij, rekening met brand.

“Hoewel de kans statistisch gezien niet groot is, zou ik toch iedereen aanraden om naar een betrouwbare tussenpersoon te gaan en zaken te regelen. Regelmatig de boel doornemen en kijken of alles nog klopt. Doen!"

Fotografie: Glocal Media
Tekst: Judith Truijens
Lees ook onze andere artikelen